Ontdek de volgende stap in digitalisering van uw kantoor

digitalisering

Dat de mogelijkheden van IT een verschuiving in de accountancy branche teweeg heeft gebracht, hoef ik niet meer uit te leggen. Aan deze verschuiving komt de komende jaren ook nog geen einde, voorspel ik. Kantoren zijn inmiddels (grotendeels) overtuigd van de meerwaarde van slimme IT oplossingen. Ook u hebt waarschijnlijk de afgelopen jaren al behoorlijke stappen gezet in uw kantoorautomatisering. Hiermee hebt u bestaande processen versneld, vereenvoudigd en verbeterd.

PROCESOPTIMALISATIE

Dankzij slimme boekhoudsoftware bent u minder tijd kwijt aan het verwerken van boekingen. Door koppelingen met banken, ontvangt u iedere dag bankafschriften in de administraties die u voert voor klanten. Tevens kunt u meekijken in de administratie van klanten, die zelf hun administratie voeren. Verkoopfacturen worden door een groeiend aantal klanten ook al zelf digitaal verstuurd, waardoor veel tijdwinst wordt geboekt. Voor het aanleveren van de inkoopfacturen en bonnetjes zijn talloze scanoplossingen beschikbaar, die ook deze kant van het proces versnellen. RGS, UBL, AI en Blockchain staan klaar om processen nog verder te optimaliseren en tijd en kosten te besparen. Procesoptimalisatie is echter pas de eerste stap van digitalisering.

STRATEGIE

Door middel van het procesoptimalisatie hebt u goede resultaten geboekt. U bent ervan overtuigd dat verder digitalisering van uw kantoor u en uw klanten verder helpt. Hierdoor krijgt digitalisering binnen uw kantoor steeds meer een strategisch karakter. In deze stap van digitalisering gaat het niet alleen meer om besparen, maar juist om het creëren van waarde. Iets dat waarschijnlijk voor u als accountant, maar zeker ook voor uw klanten meer tot de verbeelding spreekt.
Doordat interne processen in de eerste fases al grotendeels geautomatiseerd zijn, kunt u zich bij het kiezen van een strategie richten op het leveren van toegevoegde waarde voor uw klanten. Hierbij is het van belang om uw klant centraal te zetten. Klanten hebben bij hun keuze voor een accountant steeds vaker beschikking over transparantie informatie over de geboden dienstverlening en bijbehorende prijzen in abonnementsvorm. Onderscheidend vermogen is binnen de accountancy branche daarom onverminderd belangrijk. Het centraal stellen van uw klant biedt kansen voor u als accountant. Hoe soepeler de samenwerking met uw klant, hoe tevredener de klant. Als uw klant tevreden is en u ziet als partner, staat de klant eerder open voor periodiek advies.

INTERNE ORGANISATIE

Veel kantoren hebben al een strategie voor digitalisering bepaald of digitalisering een wezenlijk onderdeel van hun strategie gemaakt. Belangrijk bij het slagen van de gekozen strategie is de interne organisatie. Een stap die meer dan eens vergeten of overgeslagen wordt. Voor medewerkers is het echter essentieel dat de gekozen strategie bijdraagt aan meer werkvreugde. Hiervoor moeten de verschillende oplossingen die u gebruikt optimaal met elkaar communiceren. Iedereen binnen het kantoor moeten kijken naar dezelfde informatie en beschikken over de juiste data. Gegevens wilt u invoeren op één plek en niet in de verschillende applicaties die u hebt gekozen. U wilt niet alleen mét IT werken, de IT moet vóór u werken! Dit heeft natuurlijk gevolgen voor uw kantoor en haar medewerkers. Waar bestaande werkzaamheden komen te vervallen, ontstaan nieuwe werkzaamheden. Daarmee wijzigt wellicht ook de structuur van de organisatie.

De tijd dat u mét IT werkt is voorbij, IT moet vóór u werken

VOLGENDE STAP

De volgende stap is het samenbrengen procesoptimalisatie, strategie, klant en de interne organisatie. Hét platform dat dit mogelijk maakt is Hyarchis Accountancy. Hyarchis Accountancy beheert alle aspecten van uw bedrijfsvoering centraal. U logt in op één plek en heeft vanaf hier alles binnen handbereik. Alle gebruikers van ons platform kijken naar dezelfde informatie. Dubbele invoer van data is hiermee verleden tijd. Met Hyarchis Accountancy zorgt u voor een optimale beleving, zowel van interne gebruikers als van uw klanten. Hyarchis Accountancy is een open ‘alles-in-meer systeem’. Bestaande applicaties integreren naadloos in ons platform. Daarnaast biedt het integratiemogelijkheden voor derde partijen (bijvoorbeeld KvK, banken en overheid). Dankzij het flexibele en adaptieve karakter van ons platform bepaalt u zelf op hoe groot de volgende stap is.

Met Hyarchis Accountancy is uw kantoor klaar voor de toekomst.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Neem gerust contact op: m.tersteege@hyarchis.com of 06-15140268