15 redenen voor juridische professionals om online samen te werken

foto12

Hyarchis biedt een SaaS-platform met een totaaloplossing waarin alle producten van Hyarchis geïntegreerd met elkaar werken.

Het doel van dit platform is dat een advocaat met alle betrokken partijen kan communiceren over een zaak via één platform, een systeem waarin alles centraal geregistreerd, beheerd en gedeeld wordt. Alle betrokken partijen hebben eenvoudig toe- en inzicht in de zaak en kunnen acties ondernemen en werkzaamheden doen ten behoeve van de voortgang. Een online platform is plaats- en tijdonafhankelijk. Dit versnelt het proces en levert daarmee enorme tijdwinst op.

De randvoorwaarden om online samen te werken aan een zaak zijn: de cliënt wenst betrokkenheid, kantoren willen de klant centraal stellen en de technologie is ‘ready to go’. Kortom, niets staat de juridische sector in de weg om aan de slag te gaan met online collaboration, oftewel online samenwerken.

Wij geven 15 goede redenen om dit onderwerp hoog op uw agenda te zetten:

  1. Klaar voor KEI: de digitalisering van de Rechtspraak is een mooie eerste stap naar online samenwerken. Met een goed ingericht online samenwerkingsplatform bent u klaar om zorgeloos met de Rechtspraak digitaal samen te werken.
  2. Efficiënter werken: online samenwerken aan zaken is sneller. Bepaalde handelingen worden uitbesteed aan cliënten, medewerkers of derden. Processen bespoedigen, fouten worden gereduceerd en u besteedt minder tijd aan een zaak, terwijl u meer gedaan krijgt. Ook kan het werken met een ‘flexibele schil’ hiermee eenvoudig gefaciliteerd worden.
  3. Kosten besparen: doordat het werk sneller en soepeler verloopt kunt u besparen op uw kostprijs. Denk hierbij aan handelingen, tijd, maar ook aan bijvoorbeeld transport- en printkosten.
  4. Klantvriendelijkheid verhogen: met de inzet van online collaboration tools bevestigt uw kantoor dat de cliënt centraal staat. Zij wensen een groeiende online-dienstverlening, willen meer zelf doen en meer inzicht.
  5. Het wekt vertrouwen: het vertrouwen van cliënten in juridische kantoren is de laatste jaren helaas niet verbeterd. Klantbeleving is om die reden erg belangrijk geworden. Online samenwerken zorgt voor transparantie. Daarnaast wordt het vertrouwen versterkt, net als de binding met uw cliënt.
  6. Betrokkenheid verhogen: uw cliënten willen steeds meer betrokken worden bij hun zaken. Geef ze die betrokkenheid en u krijgt een optimale kwaliteitsbeleving terug.
  7. Flexibiliteit: u kunt overal aan uw zaken werken en u heeft de garantie dat u over de laatste versies beschikt. Ook teamleden of cliënten kunnen overal ter wereld uiterst beveiligd inhaken.
  8. Stimuleert taakgedreven werken: om het proces van schakelen en coördineren te bespoedigen is het belangrijk een zaak te zien als project. Digitaal en projectmatig werken leidt, met de juiste tools, tot het in detail monitoren en bewaken van alle stadia, de acties en het budget.
  9. Optimale documentenstroom: doordat alles centraal op een plek staat, hoeft u niet meer te zoeken naar de juiste informatie. Documenten kunnen eenvoudig geüpload en gedownload worden, zoals een foto van een document dat via een smartphone snel toegevoegd kan worden aan het digitale dossier.
  10. Verlagen niet-declarabel werk: met optimaal online samenwerken bent u in staat uw niet- declarabele werk aanzienlijk terug te brengen. Hierdoor houdt u meer tijd over voor uw cliënten of andere activiteiten, zoals business development.
  11. Heldere facturen: de cliënt heeft meer inzicht in de zaak, waardoor facturen sneller als eerlijk en duidelijk ervaren worden. Dit zorgt voor klanttevredenheid, snelle betalingen en een goede basis voor een jarenlange relatie.
  12. Backoffice krijgt tijd voor andere zaken: doordat diverse werkzaamheden van het ondersteunend personeel geautomatiseerd of aan cliënten uitbesteed kunnen worden, krijgen zij de kans om andere werkzaamheden op te pakken. Daarnaast houdt de backoffice meer tijd over voor inhoudelijk klantcontact.
  13. Veilige werkomgeving: privacy dient bij iedere manier van werken voorop te staan en bij een online tool is dit niet anders. Bij online samenwerken deelt u documenten alleen met geselecteerde personen zolang u dat wilt. En dat binnen een online omgeving, waar beveiliging van data en privacy uiterst serieus wordt genomen.
  14. Doorvoeren andere verdienmodellen: online samenwerken is uitermate geschikt om met meer en beter inzicht andere verdienmodellen te introduceren. Op die manier kunt u uw cliënten op een eenvoudige wijze niet alleen op nacalculatie, maar bijvoorbeeld ook op basis van fixed fee bedienen.
  15. Alarmeren en rapporteren: doordat op ieder moment een actueel inzicht te verkrijgen is in de zaak, is iedereen zich bewust van de laatste status. Welke actie ligt waar? Bijsturen is eenvoudig en rapporteren op de doorloop van zaken is een krachtige bijkomstigheid.