Marketing breidt uit naar Kaunas en werkt aan een internationale strategie!

Visit kaunas

Collega’s Erwin en Krijn pakken regelmatig het vliegtuig naar onze vestiging in Kaunas, Litouwen. Niet alleen voor klantgerelateerd ontwikkelwerk, maar ook voor het bespreken van nieuwe versies en de roadmap. Vanuit marketing was er nooit aanleiding voor bezoek. Tot voor kort… Per januari 2020 is ook Kaunas onderdeel van onze marketing om vanuit daar te werken aan een internationale strategie. Goede reden, toch?

In eerste instantie…
In eerste instantie is Kaunas geopend als development kantoor. Vanaf deze maand is het kantoor ook bekroond tot een praktische hub voor het marketingteam. Vanuit hier slaan we eenvoudig de brug tussen Nederland, UK, de Baltische staten en Scandinavische landen. In 2019 hebben we zowel een Ierse klant als een Litouwse partner aan boord gehaald. Je begrijpt het al, dan is één centrale plek om te werken aan business development en de verdere internationalisering van Hyarchis een must.

Internationale boodschap
Afgelopen jaar heeft Hyarchis grote stappen gemaakt om Hyarchis Document Management (HDM) vanuit de cloud te kunnen gebruiken. Ook zijn er belangrijke stappen gezet in het toepassen van AI-technologie op de inhoud van de Hyarchis Document Management (HDM) archieven. We zitten middenin een transitie van document naar data management. Hoog tijd om onze boodschap naar de markt aan te passen. We gaan onze look en feel opfrissen en de ingezette internationaliseringsstrategie verder uitwerken.

Marketing 2020
En het marketingteam? Dat is inmiddels uitgebreid tot een team van vier personen. Marlijn Nelissen, bekend van Hyarchis Connect in 2019, richt zich hoofdzakelijk op de Nederlandse klanten en partners. Greta Zaikauskaitė is in januari gestart. Zij bewaakt en bewerkt als marketing coördinator de samenhang tussen de diverse markten, landen en doelgroepen. Arvydas Sciukas is UX designer en webdesigner. Hij werkt niet alleen aan de schermen van onze applicaties, maar ook aan de nieuwe Hyarchis website en huisstijl. Julija Jokužytė is in januari gestart. Zij heeft de focus op employee branding. Dit is een taak die met een team van 20 developers niet te onderschatten is. Zeker het team van data scientists moet groeien en zij zal activiteiten en communicatie organiseren die hiertoe bijdragen. En mijn rol? Mijn functie is het afgelopen jaar breder geworden. Hierdoor sta ik voor marketing als een coach op de zijlijn. Ik denk op de hoofdlijnen mee en hou de doelen en het budget in de gaten. Ok, vooruit: en ik wilde maar al te graag naar Kaunas…

Het bezoek zelf
Marlijn en ik hadden voor onze trip een mistige maandag uitgekozen. Hierdoor werd ons geduld aardig op de proef gesteld. Na enkele uren vertraging kwamen we aan in Kaunas. Desondanks werd het een productieve, warme en gezellige werkweek. Ook een sportieve, aangezien Marlijn en ik iedere dag van ons hotel naar het mooie kantoor konden wandelen… Dat moest ook wel want nagenoeg iedere werkdag werd afgesloten met heerlijke etentjes.kaunas visit

Na de nodige brainstormsessies over de nieuwe propositie, huisstijl en website kijken we tevreden terug op wat we samen in de steigers hebben gezet. Deze uitkomsten worden nu uitgewerkt en de eerste resultaten zullen richting de zomer zichtbaar zijn. Vanaf nu zullen de tripjes naar Kaunas regelmatiger worden. We hebben er dan ook een goede reden voor: we go beyond boarders!


Auteur: Claudia Meessen