Gebruikersvraag Hyarchis DMS, Erik heeft het antwoord voor je

Hyarchis DMS

 

‘Mijn office add-in start niet op en nu?’ Erik heeft het antwoord voor je..

Iedere maand vragen wij Erik Meegdes naar de meeste gestelde gebruikersvraag aan de supportdesk. Deze maand speelde er één vraag de absolute hoofdrol: ‘Mijn office add-in start niet op en nu?’ Erik heeft het antwoord voor je.

Start je als Hyarchis HDM-gebruiker Microsoft Office op, dan krijg je in je Office toepassingen extra knoppen te zien. Hiermee kun je documenten direct opslaan of openen vanuit Hyarchis. Superhandig, maar dan moet het natuurlijk wel werken. Zodra de add in langzamer opstart krijgen we te maken met een nogal strenge Microsoft. Die stelt namelijk dat als deze add in te langzaam opstart, deze dan helemaal niet meer opstart. Ai…

De oorzaak
Deze kan liggen aan een combinatie van factoren. Uiteraard kan de add in de oorzaak zijn, maar nog vaker zien we dat operating systemen en/of Microsoft Office versies niet up to date zijn. Het is vaak lastig de boosdoener aan te wijzen, maar gelukkig hebben we wel een oplossing om het gedrag van office te omzeilen.

De oplossing
Door middel van een script, waarvan we verschillende versies op de plank hebben liggen, kunnen we een aanpassing doorvoeren in de registry. Dit script, inclusief een korte handleiding, kun je nadat je bent ingelogd, downloaden in onze serviceportal.

Tip: zorg er wel voor dat als je een Office365 abonnement hebt, je alle updates van Office blijft installeren op iedere werkplek. Zodra je een aantal updates van Windows of Office365 achterloopt, kan het zijn dat de add in ook niet meer opstart (afhankelijk van of je update-instellingen van Office365 op automatisch of handmatig staan).

Hulp nodig?
Ervaar jij een langzaam of niet opstartende add in, laat het ons weten. Onze medewerkers staan altijd klaar met advies, begeleiding en directe oplossingen. Stel uw vraag via de portal op: https://www.hyarchis.nl/support-en-login/.

 

Auteur: Erik Meegdes